سنت کیامهر قدیس

پازل بی پاسخ

سنت کیامهر قدیس

پازل بی پاسخ

تفال

بیچاره آن غزل حافظ که تا به حال   

هیچکس به نیت هیچ تفالی بازش نکرده است ... 

 

نظرات 14 + ارسال نظر
مریم انصاری شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 17:08

آقای اسحاقی.

من نظرم با شما یه مقدار مخالفه.

به نظر من، غزل هایی که به نیت تفال خونده میشن مدام... توسط آدم هایی خونده میشه که حافظ رو فقط برای فال گرفتن می خونن.

اتفاقاً من شیفته ی همون غزل هایی از حافظ هستم که هیچکس به نیت هیچ تفالی بازش نکرده تا بحال و به تبع اون، چشمش به اونها نیفتاده.

این غزل ها رو، فقط و فقط آدم های «اهل تفکر» و «صاحبنظر» و کسایی که به قول خود حافظ: «آن»ی دارن، می خونن. کسایی که حافظ رو برای فال گرفتن نمی خونن. بلکه برای جهانبینی حافظ ««مطالعه می کنن»» اشعارش رو.

آدم هایی که با حافظ ««فال می گیرن»»، چه بسیااااااااااااااارن.

خاموش شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 22:40

خب الان اقای اسحاقی هم که همین حرف کامنت بالا رو زدن دیگه... مخالف چرا؟

آوا یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 00:20

اوووهوووووم
موافقم.....
این روزها
چقدر من
همـــش
موافقم
!!!!!!!

یاحق...

مریم انصاری یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:35

خاموش جان.

من اینطوری حس کردم که آقای اسحاقی دلش می سوزه برای اون غزل هایی که در تفال کسی نمیاد.

من هم گفتم نظرم اینه که دلم نمی سوزه برای اون غزلها. چون اون غزلها رو آدم های صاحبنظر می خونن، نه آدم های معمولی.


مریم انصاری یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:38

چه بسا که دلم برای اون غزل هایی که همیشه در تفال زدن ها به چشم میخوره و خونده میشه می سوزه.



این فرقش بود.

البته اگه من منظور آقای اسحاقی رو درست متوجه شده باشم.

بیوطن یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:18

اون غزل ها حتما صفحه اول و آخرن دیگه ....
و الا تقلب تو کار تفال نمیشه ...
یادمه یه بار مرحوم خسرو شکیبایی تو موقع سال تحویل تفال زد
زکوی یار می آید نسیم باد نوروزی ......
مجری گفت تقلب تو تفال اونم هاج و واج به صفحات آخر دیوان نگاه کرد .....

مامانگار یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:33

فکر نمیکنم فقط آدمهای معمولی و فاقد نظر و...تفال بزنن به حافظ......
نیت کردن و فال حافظ گرفتن اتفاقا نزد برخی بزرگان..ارج خاصی داره...نوعی تبادل انرژی ست...

بااینهمه تفالی که هرروزه زده میشه..فکرمیکنی بابک که بازم چنین غزلی باشه؟؟

فرشته یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 20:42

من باب تفال نه ...
برای خواندن می آیییم...

مریم راد یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 23:18


شاید هم خوش به حالشان
گاهی خوب است همینجوری اتفاقی و اینها نباشی
و سر عزت و مقام خودشان خوانده می شوند

حافظ باشه
بی تفال و با تفال خوب است :)

دختری از یک شهر دور پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:50

من زیاد همینجوری باز کردم کتاب حافظ رو! آقا به همه تهمت نزننین که!!!

شاعرشنیدنی ست شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:05 http://kha2ne-sher.persianblog.ir/

واااای چقد تلخ بود فکرشم نکرده بودم تا احالا
به روزم

قلب سنگی جمعه 18 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 19:38 http://stonyheart.blogfa.com/

خدایا

اجازه نده شهرت .. منی .. را که میخواهم باشم

در راه .. منی .. که میخواهند باشم

قربانی شود

لرمانتف سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:40 http://kakestan.blogfa.com

خانه تکانی ، رسم قدیمی همه منتظران بهار است / خانه تکانی دل را برای رسیدن بهار دل ها ، مهدی زهرا فراموش نکنیم .

خدایا ، نعمت سلامتی مبداء همه نیازهاست و عاقبت به خیری مقصد همه نیازها ، بین این مبداء تا آن مقصد ، والاترین نیازها دلخوشیست ، به بزرگیت سوگند در سال ِ‌جدید آنرا به تمامی ِ‌عزیزانم عطا فرما ( آمین )

سلام
سال ِ نو بر شما مبارک دوست ِ عزیز

آبگینه پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:44 http://abginehman.blogfa.com/

اینگونه غزل ها فقط مخصوص شعر دوستان است و بس
عیدتان مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد